כמעט כל החברות הגדולות שעושות עסקים באינטרנט רוצות לתפוס מיקומים מובילים בתוצאות חיפוש, להוביל מקסימום תנועה לאתרים, ובכך להגדיל את רווחיהן.

אבל עסקים רבים שפונים למקדמי אתרים אפילו לא יודעים מה הם יעשו ובאילו שיטות השתמשו כדי לדחוף את האתר לטופ. במאמר זה נבדיל בין קידום אתרים לבן, אפור ושחור,נראה כמה מהשיטות שלהם והשלכות מיישום של שיטות אלה.

סוגי מקדמי אתרים

קידום לבן (White Hat SEO)

קידום לבן עוסק בשיטות קידום אתרים שאינן אסורות על פי כללי מנועי החיפוש.

כדאי לומר שלמנועי החיפוש יש גישה שלילית כלפי ניסיונות לתמרן את תוצאות החיפוש על מנת לשפר את המיקומים, אך יחד עם זאת ישנן מספר דרכים שמנועי החיפוש עצמם ממליצים להשתמש בהן לשיפור דירוג האתרים.

שיטות קידום לבן

·         בחירת מילות מפתח

·         רישום תגיות מטא רלוונטים

·         יצירת קובץ robots.txt הנכון ומפת האתר

·         הגדרת שגיאות 404 ותפעול שרת נכון

·         רישום האתר בקטלוגים על מנת להשיג מבקרים לאתר

השלכות השימוש

שימוש בקידום לבן לא מוביל להפעלת סנקציות ומסננים על אתרים על ידי מנועי החיפוש.

החיסרון העיקרי של קידום לבן הוא חוסר היכולת להתחרות בנושאים מסויים עם העסקים שמשתמשים בשיטות אפורות לקידום אתרים.

קידום אפור (Grey Hat SEO)

קידום אפור או שיטות קידום אתרים אפורות נפוצות ביותר אצל מקדמי אתרים, וזה די מוצדק.

שיטות קידום אפור

·         שכתוב חומרים של אחרים

·         שימוש מופרז במילות מפתח

·         רכישת קישורים

ברוב המקרים,  עם גישה נכונה לבניית קישורים ואופטימיזציה מקצועית של האתר כולו,  שיטות קידום אפור נותנות תוצאות טובות עם רמת אבטחה גבוהה.

השלכות השימוש

במקרה של שימוש יתר של שיטות קידום אפור מנועי חיפוש עלולים להוריד מיקומים של האתר בחיפושים ולא לקחת בחשבון מדדים מסוימים בעת הדירוג האתר.

קידום שחור (Black Hat SEO)

קידום שחור מהווה שיטות קידום אתרים שמטרתן הטעיה מוחלטת של מנועי החיפוש. מנועי החיפוש מענישים את האתרים שמשתמשים בשיטות שחרות עד לחסימה של הדומיין.

שיטות קידום שחור

·         טקסט מוסתר מלא מילות מפתח.  שימוש בגופן קטן מדי, אותו צבע של הטקסט והרקע, הופך את הטקסט לבלתי נראה למשתמשים, אך זמין לאינדקסציה על ידי רובוטי הסריקה של מנועי חיפוש.

·         קלוקינג (הסוואה) – הצגת שני סוגי תוכן: האחד קריא למשתמשים, והשני מלא שאילתות חיפוש עבור עכבישי מנועי חיפוש. כל אחד מהם רואה רק את הטקסט המיועד לו.

·         יצירת דורווי (דלת הכניסה)  – יצירת דפים עבור מילות מפתח מסוימות. בדרך כלל, דפים כאלה מכילים טקסט חסר משמעות לאנשים. כשגולש נכנס לדורווי,  הוא אוטומטית מועבר למשאב אחר.

·         לוויינים – בניית רשת של משאבים, שכל אחד מהם מקשר לאתר הראשי. מקדמים את כל הרשת כדי שהאתר הראשי יגיע למקום הראשון בתוצאות החיפוש ולווינים יתפסו את כל הדף הראשון. זה גורם למתחרים להתרחק ממקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.

·         רישום אוטומטי.  רושמים את האתר באופן אוטונומי בקטלוגים לחילופי קישורים. כתוצאה מכך, האתר מתמלא במספר עצום של קישורים זמניים ולא איכותיים.

השלכות השימוש

עונשים  ממנועי החיפוש עד חסימה בלתי הפיכה של דומיין.