ג'ינגל עסקי

מרבית בעלי העסקים תוהים לשם מה לפרסם את העסק בפלטפורמת הגוגל – שאלות כגון: פרסום בגוגל מצריך הרבה משאבים כספיים, פרסום גוגל אינו יעיל ואינו אפקטיבי, פוגשות את מפרסמי פלטפורמות הגוגל על אחת כמה וכמה. אז האם כדאי לפרסם בגוגל? ועד כמה הפרסום יעיל? על כך נשמח לענות לכם במאמר הנ"ל.

מהי בעצם פלטפורמת הגוגל?

גוגל החלה את ראשית דרכה לפני מספר עשורים, ומאז עברה קברת דרך צלחה וארוכה להקמת מנוע חיפוש עשיר במידע רב ורחב – בעצם, נחשבת גוגל למנוע החיפוש המתקדם והגדול ביותר כיום בעולם כולו. אין אדם שלא מכיר את מנוע הגוגל – אתם נכנסים למחשב הפרטי, מקלידים במנוע החיפוש את המילה הדרושה, ופתאום – מופיעים אינספור תוצאות עבור הערך המוקלד. הרי שגוגל רכזת את כלל האתרים והמידע הרלוונטי עבור משתמשים רבים.

בעקבות התפתחות פלטפורמת הגוגל ועולם האינטרנט בכלל, נוצרה לה נישת פרסום עסקים בגוגל. יותר ויותר עסקים מצטרפים לפלטפורמה הנחשקת ומעוניינים להופיע במקומות הראשונים לצורך יצירת פעילות.

פרסום גוגל ממומן ופרסום גוגל אורגני

פרסום בגוגל מתחלק לשתי נישות מרכזיות – פרסום עסקים בגוגל ממומן (שכן הוא, פרסום על ידי תשלום אינטרנטי לחברת גוגל) ופרסום גוגל אורגני (תהליך המצריך זמן ועריכת תכנים רבים עבור האתרים הפרטיים). בעצם גוגל פיתחה אלגוריתם לקריאת האתרים, המאפשר לגוגל לדרג את כלל האתרים ולסדר אותם לפי דרגות סולם הרלוונטיות שלהם.

פרסום ממומן בגוגל בשיטת PPC תשלום לפי לחיצה , כל גולש שמחפש פמנוע החיפוש של גוגל את המילות מפת או ביטויים שרלוונטיים לעסק שלכם שהוגדרו בפלטפורמת GOOGLE ADS יראה את המודעה שלכם מופיע וברגע שהוא לוחץ עליה אתם מחוייבים בכסף.

פרסום אורגני בגוגל SEO זאת עבודה שלא נגמרת, תמיד אפשר להוסיף תוכן לאתר, להוסיף קישורים לאת וכמובן שהדבר החשוב לא פחות זה לעשות אופטימיזציה לאתר כלומר לעשות בו סדר כך שהרובוטים של גוגל יוכלו לסרוק את האתר במקסימום קלות.

היתרונות בפרסום גוגל עבור העסק שלך

לפרסום בגוגל יתרונות רבים ומגוונים, למרות שהרבה אנשים לא בהכרח ממהרים לפרסם את העסק הפרטי בגוגל, שחשוב להבין כי ישנם שירותים ומוצרים שאנשים מחפשים רק בפלטפורמת הגוגל, לדוגמת: שירותים רפואיים, מקומות מגורים, שירותי יעוץ ועוד. למרות שעסקים רבים מקימים דפים עסקיים בפייסבוק ואינטסגרם – חשוב להבין כי הדפים הללו שייכים באופן בלעדי לפלטפורמות פייסבוק ואינטסגרם בלבד, וכי הדפים הללו עלולים להיחסם ולהימחק – ולכם בעלי העסקים, לא יהיה פתרון לדבר.

ולפי כך, הפתרון המושלם לכל בעלי העסקים זה לא להיות תלוי בשום פלטפורמה! על ידי בניית אתר או החנות הרצויה, אשר יפורסמו בגוגל אתם תוכלו להגיע לקהלי היעד הרצויים, וכיום לכל עסק שמכבד את עצמו יש אתר שניתן לאתר בפלטפורמת הגוגל.

אז למה בכל זאת לבחור בפרסום בגוגל?

כי הפרסום הזה הוכיח את עצמו עם אלפי ומליוני עסקים הקיימים בפלטפורמת הגוגל! אתם לא בהכרח מחוייבים לפרסם את העסק בפרסום ממומן בגוגל, מומלץ לאורך טווח זמן ארוך לבצע גם פרסום אורגני בגוגל, אשר יעזור לאתרים שלכם להתקדם בדירוג הדפים בגוגל, ובכך להופיע במקומות הראשונים.