בניית אתרים

המציאות הווירטואלית היא עולם מלא, רחב וגדול כמעט עד להתפקע. לטוב ולרע, המציאות הווירטואלית כיום הפכה למשפיעה ותוססת לא פחות מאשר העולם שבחוץ – הרחוב, השכונה, בתי הספר ומקומות העבודה, בתי הקפה ומקומות הבילוי. אתרי חוגים, אתרי מסחר, אתרי חדשות, יש מהכל. יותר מתמיד, בניית אתרים חייבת להיעשות בהקפדה יתירה. שפע האתרים, בכל הנושאים ומכל המינים הופך את המשימה הזאת לממש לא פשוטה. עם זאת, אתר שנבנה היטב ונוסד בשילוב של מקצועיות, חזון, אמונה ותוכן יזכה לתעבורה אפקטיבית ואהדת הקהל.

דע איזה סוג של אתר רצוי לך

קל ליפול במלכודת ולהניח שכל מה שצריך זה אתר שנראה טוב. אתר שנראה נהדר בהחלט זוכה לנקודת פתיחה מעולה אבל זה ממש לא הכל. כל מי שעוסק ברצינות באינטרנט וכל מי שמבין יותר מדבר אחד או שניים בעולם הרחב שנקרא בניית אתרים יודע כי דבר ראשון יש להגדיר את סוג האתר הרצוי. אתר יכול להיות מסחרי במהותו אך ישנם אתרים שבהם צריך לשים דגש על תדמית. יש אתרים שבעצמם שואפים למכור והרבה (במכירה מקוונת) ויש אתרים שרוצים להניע את הגולש לפעולה. יש אתרים שהם יותר סטטיים ויש אתרים יותר דינאמיים ומשתנים, כאלה שחותרים להציג כל הזמן עדכונים, חידושים, חדשות וסיפורים.7

נראות ו-SEO

כאשר מתכננים אתר, צריך לתת את הדעת לחוויית המשתמש, לעיצוב, לנראות. ויש עוד דבר חשוב שאי אפשר להתעלם ממנו בזמן בניית אתרים. הדבר הזה נקרא SEO ובלעדיו, גם האתר הטוב ביותר ילך לאיבוד. בניית אתר צריכה להיעשות כך שמנועי החיפוש יאנדקסו אותו וההופעה שלו תהיה במיקום נחשב. אתר מוכוון SEO וכזה שמתוכנן גם לנוחות גלישה מרבית עבור הגולש זוכה לנקודת פתיחה טובה ורבים סיכוייו לזכות לחשיפה טובה ומהר.
בנייה של אתר בימינו אלה חייבת להתייחס גם לנקודות כמו מגוון מכשירי קצה. אתרים תואמים מסכים גדולים וקטנים זה כבר לא בחירה אלא ממש חובה. אתר רספונסיבי מייצר חוויית גלישה אופטימלית וכך גם האיזון הנכון בין טקסט לבין תמונות, בין פיצ'רים חכמים לבין מסרים כאלה ואחרים.

איש בונה אתרים