שיווק ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות נכנסו לחיינו בסערה לפני כמה שנים ומאז הן מסרבות לעזוב. כולנו גולשים ברשתות החברתיות ובראשן בפייסבוק ועושים זאת כמה פעמים ביום אם מהמחשב ואם מהמכשיר הנייד. אם כולם שם אז מטבע הדברים גם העסק שלנו צריך להיות שם, צריך להיות מוצג וצריך להיות עם קהל כמה שיותר גדול. גם אם אתם עושים פרסום בגוגל שזה חשוב, אזור לכם לוותר על פרסום ברשתות החברתיות וכשאומרים רשתות חברתיות הכוונה היא פרסום באינסטגרם, פרסום בלינקדאין, פרסום בטוויטר אך בעיקר, הכוונה היא לפרסום בפייסבוק, הרשת החברתית הפופולארית בעולם.

יצירת קהל אוהדים

שיווק ברשתות החברתיות ובראשן בפייסבוק הוא קודם כל יצירה של קהל אוהדים לעסק או למוצר שלנו. כולם נמצאים ברשתות החברתיות ונחשפים כל הזמן לפרסומים שונים ובעיקר, צורכים מידע. שיווק ברשתות החברתיות כולל קודם כל העברת ערך ויצירת עניין, יצירת קהל אוהדים שיעקוב אחריכם ויידע מי אתם ומה אתם. כמובן שמידי פעם צריך גם למכור ואת זה אפשר לעשות באמצעים שונים. בפייסבוק לדוגמא אפשר לקדם פוסטים בצורה ממומנת ולא רק לקדם פוסטים אלא גם גם לטרגט אותם בהתאם למין, גיל, מצב סוציואקונומי, תחומי עניין, אזור מגורים ועוד פרמטרים רבים אחרים. זה עולה אומנם כסף אך הפרסום יעיל במיוחד ויביא אליכם את הלקוחות הפוטנציאליים האמיתיים ולא יגיע לעיניים לא רלוונטיות.

פרסום בגוגל VS פרסום ברשתות החברתיות

פרסום בגוגל כידוע מתחלק לשניים, קידום אורגני וקידום ממומן. פרסום בגוגל זה אומר שהלקוחות כבר מחפשים אתכם ואתם רק צריכים להגיש את עצמכם. הם מגיעים כבר חצי מוכנים ואתם רק צריכים לגרום להם להיכנס דווקא אליכם. לעומת זאת, פרסום ברשתות החברתיות הוא מעין "דחיפת פרסום", פרסום שמגיע גם למי שלא חיפש אתכם ותהליך המכירה עשוי להיות קשה יותר. לכל אחת מהשיטות יש יתרונות וחסרונות ואם אפשר לקיים את שתיהן זה עדיף. מה שבטוח הוא שצריך להיזהר גם פה וגם שם, לא לבצע פעולות אסורות ולא לגרום לאתר נזק שיכול להיות גם נזק בלתי הפיך ובשביל זה יש מקצועני פרסום שיודעים איך לעשות את זה.