שיווק ופרסום בגוגל קצת מידע

אם יש לכם אתר אינטרנט, יפה ומושקע ככל שיהיה זה מצוין אבל זה לא מה שיביא לכם את הגולשים ואת הלקוחות. אתר אינטרנט צריך לקדם ולפרסם כל הזמן, והמקום העיקרי לעשות את זה הוא בגוגל. גוגל הוא כידוע מנוע החיפוש הפופולארי ביותר כיום וכל אתר חייב להופיע בו אם הוא רוצה חשיפה, בין באופן אורגני ובין באופן ממומן. (או בשניהם כמובן) המונחים קידום אורגני בגוגל כמו גם קידום ממומן בגוגל הם מונחים שכל בעל אתר צריך להכיר, והנה כמה מילים על כל אחד מהם, מה הם ולמה כל כך צריך אותם.

קידום אורגני

קידום אורגני בגוגל בשמו כן הוא – קידום טבעי. זהו קידום של ביטויי חיפוש בדרכים שונות כשהמטרה היא שכשמישהו מחפש את הביטויים הללו בגוגל, האתר המקודם הוא זה שיופיע בעמוד הראשון ובשאיפה כמה שיותר גבוה. קידום אורגני מתבצע תוך עבודה הן בתוך האתר והן מחוצה לו, מה שאומר אופטימיזציה של התוכן באתר, הטמעת ביטויי מפתח, כתיבת תגיות תיאור, יצירת קישורים פנימיים ופעולות נוספות באתר עצמו כשמחוץ לאתר, קידום אורגני הוא בעיקר יצירה של קישורים ממקומות שונים לתוך האתר. קידום אורגני בגוגל הוא עבודה מתמשכת ואת התוצאה שלו לא רואים במהירות, אך כשהיא מגיעה, היא מגיעה ובגדול.

קידום ממומן

קידום ממומן בגוגל הוא קידום בתשלום. זהו קמפיין פרסומי עם ביטויי מפתח נבחרים, כשלכל אחד מהם יש תעריף בהתאם לביקוש ולפרמטרים נוספים. קידום בגוגל הוא קידום שמאפשר לשלוט כל הזמן על תקציב הפרסום, מאפשר להכניס גולשים רלוונטיים לאתר כאלו שמחפשים שירותים, מוצרים או מידע שהאתר מספק. יש מערכת מסודרת שמאפשרת לעקוב כל הזמן אחר ההתקדמות וניתן לעשות אופטימיזציה לקמפיין ולשפר אותו עוד ועוד. יש שלל יתרונות לקידום ממומן כשהראשון בהם הוא האפשרות להעלות את הקמפיין בתוך דקות.

הן קידום אורגני והן קידום ממומן אמורים להביא תנועה לאתר. קידום אורגני לא עולה כסף (אלא אם לוקחים מקדם מקצועי) וקידום ממומן כן, אך מה שבטוח הוא שאין אתר אינטרנט שיכול להתקיים לפחות עם אחד מהם.

שיווק ברשתות החברתיות